Menu

CRM – czym jest i dlaczego warto go wdrożyć w firmie?

1 lutego 2022 - Biznes
CRM – czym jest i dlaczego warto go wdrożyć w firmie?

W trakcie pandemii okazało się, że najlepiej w pracy zdalnej radzą sobie firmy, które już wcześniej dbały o zautomatyzowanie pewnych procesów, czyli na przykład stosowały elektroniczny obieg dokumentów czy system CRM. Czym jest CRM, czyli customer relationship management? Dlaczego warto wdrożyć go w swojej firmie? Podpowiadamy w naszym artykule!

Dopasowanie do zmian jest konieczne

Tak jak wspomnieliśmy, pandemia wiele zweryfikowała. Kiedy tak dużo firm musiało nagle zacząć pracować zdalnie, szybciej i sprawniej zaadaptowali się do nowej sytuacji ci, którzy już wcześniej ułatwiali sobie pracę, wiele procesów dygitalizując i przenosząc do sieci. Jednym z takich ułatwień jest system CRM, o którym opowiemy w niniejszym tekście. 

Czym jest CRM?

Aby odnieść sukces w branży sprzedaży, nie wystarczy mieć tylko świetny produkt lub usługę. Potrzebujesz klientów, którzy będą wracać raz za razem – oznacza to utrzymywanie z nimi stałego kontaktu, tak aby wiedzieli, co wyróżnia twoją firmę spośród wszystkich innych, a także zapewnienie, że ich zaufanie zostało zbudowane przez lata udanej współpracy.

Koncepcja zarządzania relacjami z klientem (CRM– customer relationship management) istnieje od wielu lat, ale dopiero od niedawna widzimy, jak jej popularność wznosi się na nowe wyżyny. Sukces firmy często zależy od tego, jak dobrze komunikuje się ona ze swoimi klientami, a CRM dostarcza narzędzi niezbędnych do tego, aby tak właśnie było, poprzez zarządzanie relacjami pomiędzy obiema zaangażowanymi stronami.

W swojej istocie CRM polega na podejmowaniu działań, które przybliżą klientów do tego, czego potrzebują i pragną. Jest to filozofia obejmująca całe przedsiębiorstwo, której celem jest zaspokajanie potrzeb klientów poprzez ciągłe doskonalenie we wszystkich obszarach – włączając w to wsparcie sprzedaży i marketingu. Każdy pracownik ma rolę do odegrania: każdy uczy się z własnej bazy wiedzy, jak również źródeł poza nią.

System CRM

CRM, czyli zarządzanie relacjami z klientem jest doskonałym sposobem dla firm na obserwowanie swoich klientów. Najważniejszym ogniwem w tym systemie są sprzedawcy, którzy tworzą karty opisujące, jak pracują z każdym klientem, podczas gdy inni analizują te opisy według własnego uznania; wszystko zależy od tego, jakie korzyści chce się tam uzyskać.

Oprogramowanie CRM jest ważnym narzędziem dla każdej firmy, która chce poprawić swoją komunikację i budowanie relacji z klientami. Jest to również doskonałe rozwiązanie, jeśli chcesz mieć większą kontrolę nad tym, jak działają procesy sprzedaży, a także mieć możliwość analizowania danych dotyczących konkretnych wartości, które są najważniejsze przy podejmowaniu decyzji o tym, jakie produkty lub usługi powinny być oferowane w następnej kolejności!

Klient nasz pan – to powiedzenie na pewno słyszał każdy z nas. I choć sugeruje zero jedynkowe podejście, to jest w nim wiele prawdy. O kontakty z klientami trzeba dbać, gdyż są one niezbędne do tego, abyśmy mogli osiągnąć sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.