Menu

Zaczynasz przygodę ze sportem po dłuższej przerwie? Sprawdź, jak się przygotować

15 kwietnia 2022 - Sport
Zaczynasz przygodę ze sportem po dłuższej przerwie? Sprawdź, jak się przygotować

Powrót do treningu po długiej przerwie bywa trudny. Choć entuzjazmu na samym początku przygody jest całkiem sporo, to wraz z upływem dni przekonujemy się, że powrót do dawnej dyspozycji fizycznej nie jest taki prosty. Trzeba włożyć naprawdę dużo siły i wykazać olbrzymie samozaparcie, aby dać radę trenować równie efektywnie co kiedyś. Wiele osób popełnia błędy decydując się na szybkie zwiększanie intensywności ruchu. O czym warto pamiętać, aby nie zrazić się do sportu, wracając do niego po dłuższej przerwie? Przedstawiamy kilka tipów wskazujących na to, w jaki sposób przygotować się do prawdziwego sportowego powrotu.

Wdrażaj organizm stopniowo

Nie warto rozpoczynać sportowego trybu życia wracając do nawyków, które mieliśmy przed laty. Należy zdawać sobie sprawę z ograniczeń własnego organizmu i nie forsować swojego zdrowia nad wyraz. Lekki, ale systematyczny trening jest na początek jak najbardziej wskazany. Warto określić swoje możliwości i zacząć aktywność uwzględniając 50% naszych sił. Po pewnym czasie intensywność powtórzeń i ćwiczeń można zwiększać, bez znaczenia, czy jeździmy na rowerze, czy trenujemy na siłowni. Jeśli przeliczymy się ze swoimi możliwościami – ryzykujemy złapaniem kontuzji, która wyeliminuje nas z dalszego treningu. Lepiej dmuchać na zimne i dostosować swój wtórny plan treningowy tak, jakbyśmy byli dużo słabsi.

Zadbaj o wygodny ubiór

Nasze ciało, które przez długi czas nie uprawiało sportu, nie jest przyzwyczajone do intensywnych i ciągłych ruchów. Z tego też powodu możemy odczuwać duży dyskomfort związany z ocieraniem się ubrań o skórę. Łatwo taką drogą nabyć podrażnienia, zaczerwienienia a nawet krwawiące ślady. Obuwie, które dawniej wykorzystywaliśmy do treningów, po długiej przerwie może nie posiadać już odpowiednich parametrów wytrzymałościowych. Poszczególne elementy buta z czasem się starzeją, tracą na swojej elastyczności i odporności. Warto zatem, wracając do treningów, zakupić nowy strój, który będzie dla nas dodatkową motywacją do ćwiczeń. Podstawowym jego elementem mogą być np. buty sportowe męskie Reebok, lub inne obuwie dobrej marki odpowiednio dopasowane do naszej stopy.

Pamiętaj o rozsądnym jadłospisie

Regeneracja organizmu, wraz z biegiem lat, jest procesem coraz wolniejszym. Im jesteśmy starsi, tym trudniej jest nam w pełni zregenerować się po bardzo intensywnym treningu. Możliwości, jakie mieliśmy np. 5 lat temu były z pewnością nieco większe, niż jest to teraz. Należy zatem z rozwagą podchodzić nie tylko do kwestii intensywności, ale i odpowiedniego odżywiania się. Zrównoważona dieta pozwoli lepiej odbudować uszkodzone tkanki, a zbilansowana ilość witamin oraz minerałów przyczyni się do przyspieszenia procesów regeneracyjnych. Warto także pamiętać o odpowiednim nawadnianiu się – zarówno podczas treningu, jak i wtedy gdy nie trenujemy. Kompleksowe podejście, które uwzględnia wyróżnione przez nas aspekty, pozwoli lepiej wdrożyć się w świat aktywności fizycznej. Jeśli zaczynasz swoją przygodę ze sportem na nowo – zadbaj o dobry plan treningowy, wygodne ubranie i właściwą dietę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.