Shop-in-shop to coraz bardziej popularne rozwiązanie, które pozwala skutecznie zoptymalizować koszty związane np. z wynajmem, a jednocześnie pomaga zmaksymalizować sprzedaż i zwiększyć grono klientów. Dzięki tego rodzaju współpracy – polegającej na obecności kilku marek w jednej przestrzeni handlowej – każdy z partnerów osiąga zyski finansowe i wizerunkowe. Jak jednak powinna wyglądać zabudowa typu „sklep w sklepie”, by te cele mogły zostać zrealizowane?
Ekspozytory na wyspę shop-in-shop
Najważniejszy element wyposażenia stoisk shop-in-shop stanowią różnego rodzaju ekspozytory. Trzeba pamiętać, że takie zabudowy zazwyczaj są kompaktowe, dlatego podczas ich projektowania priorytetem powinno być postawienie na rozwiązania świetnie sprawdzające się w niewielkich przestrzeniach. Wszelkie nośniki treści reklamowych lub ofertowych, a także meble do prezentacji asortymentu, nie mogą zajmować wiele miejsca, a zarazem muszą realizować kilka zadań: eksponować produkty, korespondować z wizerunkiem marki oraz przekazywać w czytelny i atrakcyjny sposób informacje m.in. na temat cen, warunków gwarancji czy parametrów danego artykułu.
Aby każdy z tych celów mógł zostać spełniony, ekspozytory powinny prezentować najwyższą jakość zarówno pod względem funkcjonalności, jak i designu. Warto zdecydować się zwłaszcza na lekkie konstrukcje, które można łatwo przenosić – rewelacyjnie sprawdzą się np. kasetony reklamowe z wymiennymi wkładami tekstylnymi lub efektowne postumenty i gabloty utrzymane w industrialnym stylu. Na stoiskach wystawienniczych shop-in-shop nie powinno zabraknąć również multimedialnych pylonów. Takie ekspozytory łączą dwie ważne funkcje: kreują wizerunek marki oraz stanowią znakomity nośnik informacji – na ekranach można wyświetlać zdjęcia, teksty czy materiały wideo.
Czy wyspę typu „sklep w sklepie” warto wyposażyć w moduły wystawiennicze?
Ekspozytory są niezbędne na wyspach shop-in-shop, ale trzeba zapewnić im również odpowiednie tło. Aranżację całej zabudowy warto zaplanować w oparciu o moduły wystawiennicze, które z sukcesem zastępują klasyczne meble. Stoiska systemowe to idealna opcja dla przedsiębiorców chcących w pełni wykorzystać dostępną przestrzeń – moduły elastycznie dopasowują się do każdego wnętrza, a wprowadzanie ewentualnych zmian w ustawieniu poszczególnych elementów jest banalnie proste.
Projektant firmy Clever Frame, producenta autorskich systemów modułowych, podkreśla: Takie stoiska nie sprawiają problemów podczas montażu, demontażu, transportu i magazynowania – wszystkie te zadania można zrealizować samodzielnie, bez użycia narzędzi, często mając do dyspozycji jedynie auto osobowe. Nowoczesne systemy modułowe bardzo dobrze wpisują się w koncepcję shop-in-shop: pomagają zredukować koszty, są elastyczne i kompaktowe oraz można je personalizować, dzięki czemu zawsze doskonale współgrają ze strategią wizerunkową marki.
Wybór właściwych ekspozytorów i modułów wystawienniczych to pierwszy – i najważniejszy – krok do tego, by „sklep w sklepie” w 100% spełnił swoje zadania. Podczas przygotowywania projektu z myślą o niewielkiej przestrzeni nie można pozwolić sobie na żadne przypadkowe rozwiązania. Wszystkie elementy muszą ze sobą idealnie korespondować.