Shopify w Polsce stanowi jeden z najczęstszych wyborów w przypadku osób, którym zależy na łatwym w obsłudze, a zarazem nowoczesnym sklepie internetowym. Podobnie zresztą jest na świecie, gdzie z każdym rokiem przybywa kolejnych projektów ecommerce bazujących na tym rozwiązaniu. Warto więc zainteresować się, co tak naprawdę przemawia za wyborem tego CMS i w jakich branżach sprawdzi się najlepiej.
W naszym artykule znajdziesz podsumowanie najważniejszych informacji na temat korzyści wynikających z uruchomienia własnego ecommerce na platformie Shopify, poznasz podstawy związane z optymalizacją SEO oraz dowiesz się, jak prawidłowo dostosować nowy sklep do polskiego rynku.
Czy warto korzystać z Shopify w Polsce?
Wybór platformy ecommerce ma wpływ na wiele czynników. Przykładem może być to, czy sklep będzie miał intuicyjny panel zarządzania zamówieniami lub zapewni bezproblemowy dostęp do zewnętrznych integracji. Wielu przedsiębiorców zbyt pochopnie wybiera CMS dla swojego sklepu internetowego, co później utrudnia zarządzanie nim lub generuje niepotrzebne koszty. Shopify może okazać się idealnym wyborem niezależnie od branży ze względu na swoje kluczowe zalety.
Są to przede wszystkim przyjazny interfejs, który jest łatwy do opanowania nawet przez osoby niedysponujące wiedzą techniczną. Sklep można również dowolnie rozbudowywać, a obsługa licznych płatności, walut i systemów wysyłkowych pozwala sprzedawać produkty globalnie.
Optymalizacja SEO sklepu na platformie Shopify
Temat Shopify warto zagłębić również ze względu na to, że sklepy pod tym szyldem oferują wiele wbudowanych narzędzi do SEO. Dzięki nim można docierać do wielu internautów. Sklep daje możliwość ustawiania tytułów i opisów meta, a do tego ma automatycznie generowane przyjazne adresy URL. Umożliwia dodawanie wpisów na firmowym blogu oraz rozbudowanych opisów produktu. Strony na planie Shopify są również zoptymalizowane do przeglądania na urządzeniach mobilnych.
Ile kosztuje prowadzenie sklepu Shopify?
Cena usługi Shopify payments zależy od wybranego planu. Ile w takim razie naprawdę kosztuje prowadzenie sklepu na Shopify? Koszt najtańszego pakietu to 24 euro miesięcznie, a kolejne (oferujące dodatkowe opcje) kosztują odpowiednio 69 i 299 euro / miesiąc. Więcej informacji można znaleźć w artykule opisującym Shopify Polska.
Co to jest Shopify Plus?
Jest jeszcze wariant Shopify Plus dla najbardziej wymagających przedsiębiorców myślących o dużym wolumenie sprzedaży. Cena Shopify wynosi wówczas 2 300 dolarów i jest to kwota, którą płaci się co miesiąc.