Menu

Na kanapki, ale nie tylko. Z czym łączyć pasty orzechowe?

17 września 2021 - Lifestyle
Na kanapki, ale nie tylko. Z czym łączyć pasty orzechowe?

Pasta orzechowa to produkt, który daje w kuchni wiele możliwości. Powszechnie stosuje się ją jako masło na kanapki, jednak dodatek ten pasuje do wielu różnych dań. Prawidłowo skomponowana pasta bez konserwantów stanowi źródło wielu minerałów i witamin, dlatego warto włączyć produkt do codziennej diety. Jakie dania można przygotować z pastą orzechową?

Dlaczego warto spożywać pastę orzechową?

Pasta orzechowa bez szkodliwych dodatków to produkt dostarczający organizmowi dużą ilość białka. Dzięki temu stanowi idealne źródło energii potrzebnej na cały dzień pełen wyzwań i zadań. Oprócz tego orzechy zawierają witaminy z grupy B, A oraz E, a także magnez. To właśnie te elementy sprawiają, że wszystkie procesy w ciele człowieka działają prawidłowo. Orzechy poprawiają koncentrację i zapewniają prawidłowe funkcjonowanie układów pokarmowego i nerwowego. Regularne spożywanie dań z masłem orzechowym poprawia nastrój i wpływa na odporność. Warto zatem sprawdzić, jak wykorzystać pastę w kuchni.

Śniadania z masłem orzechowym

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Niestety często nie poświęcamy mu zbyt dużo uwagi ze względu na brak czasu. Warto zatem wybrać pastę orzechową, by przygotować pożywny posiłek. Kanapki z takim masłem to nie jedyne danie. Doskonałą i niezwykle smakowitą opcją jest owsianka. Gotując płatki z mlekiem, wystarczy rozpuścić odrobinę masła, dodać ulubione składniki, np. rodzynki, banana, migdały bądź brzoskwinię. Alternatywą dla tradycyjnej owsianki jest pożywny koktajl. Wystarczy zblendować mleko (może być migdałowe lub kokosowe) z masłem orzechowym, słonecznikiem, bananem. Dobrym dodatkiem do takiego posiłku jest kakao i cynamon.

Obecnie coraz więcej osób samodzielnie przygotowuje pożywny hummus. Aby uzyskać ciekawy smak, można dodać do ciecierzycy trochę masła z orzeszków. Do tego 3 łyżki wody, trochę oliwy z oliwek, łyżka soku z cytryny i przyprawy według własnego uznania.

Jakie masło orzechowe wybierać do posiłków?

W ciągu dnia należy jeść kilka posiłków w regularnych odstępach. W ten sposób mamy zapewnioną energię aż do wieczora. Eksperci z firmy Nutura specjalizującej się w produkcji zdrowej żywności wyjaśniają, dlaczego nie każde masło orzechowe powinno się znaleźć w naszym menu:

Na rynku spożywczym jest masa produktów, których skład pozostawia wiele do życzenia. Kupując masło orzechowe, warto sprawdzić, czy zawiera konserwanty bądź olej palmowy. Takie artykuły nie stanowią podstawy zbilansowanej diety. Jeśli chcemy, by nasze menu dostarczało zdrowych mikroelementów, warto sięgnąć po masło orzechowe z małą ilością cukru i bez chemicznych dodatków. Pamiętajmy, że nasz organizm to nie śmietnik. Wrzucanie do niego czegokolwiek źle się skończy.

Obiady z masłem orzechowym

W przypadku obiadów z masłem orzechowym można naprawdę zaszaleć. Pasta tego typu pasuje zarówno do dań mięsnych, jak i wegańskich czy wegetariańskich. Masło orzechowe idealnie nadaje się do zup. Do ich przygotowania należy przygotować bulion (warzywny bądź na mięsie). Następnie dodajemy masło orzechowe i gotujemy, Po rozpuszczeniu można dodać inne składniki, np. grzanki kawałki kurczaka. Ulubionym daniem dzieci są naleśniki z masłem orzechowym. Jeśli mamy ochotę na bardziej wytrawną wersję, wystarczy połączyć masę orzechową np. z pieczarkami bądź kawałkami mięsa drobiowego w ostrej przyprawie.

Zdrowa pasta orzechowa to idealny produkt pozwalający na przyrządzenie pożywnych sosów, które można łączyć z makaronem czy ryżem. Dodając do tego słonecznik bądź pestki dyni i otrzymujemy niezwykle energetyczne danie, które w żaden sposób nie obciąża układu pokarmowego.

Kolacja nie powinna być dużym posiłkiem. Objadanie się na noc prowadzi do wielu zaburzeń, dlatego warto potraktować ją jak przekąskę. Oczywiście bardzo dobrym wyborem są kanapki z masłem orzechowym. Pastę można także potraktować jak dip. Pamiętajmy, by kolacje zjeść co najmniej godzinę, a najlepiej dwie, przed położeniem się do łóżka. Lekkie posiłki wieczorem zapewniają niczym niezaburzony sen. Bardzo dobrym rozwiązaniem są delikatnie podpieczone grzanki z chleba razowego z cienką warstwą pasty orzechowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.