Menu

Forma do lata – co zrobić, kiedy bardzo Ci się śpieszy

26 maja 2020 - Sport
Forma do lata – co zrobić, kiedy bardzo Ci się śpieszy

Zaniedbałeś się. Trochę brzuszka, trochę sflaczałych mięśni i generalnie sylwetka, którą na plaży z ochotą nie zaprezentujesz, nie tylko przed płcią przeciwną. Niezależnie od tego, czy do urlopu został Ci miesiąc, czy trzy miesiące, coś możesz zdziałać. Zacząć zawsze warto, dzięki temu łatwiej będzie Ci też utrzymać nowe nawyki na urlopie i utrzymać sylwetkę. Co możesz zrobić, kiedy nie masz czasu? Hantle do ćwiczeń w dłoń!

Zacznij od talerza

Brzuch robi się w kuchni. Tą typowo męską przypadłość najłatwiej wyeliminujesz, kiedy krytycznie przyjrzysz się zawartości swojego talerza. Wybór nowej formy odżywiania zostawiamy już Tobie – czy to będzie dieta ketogeniczna, czy słynne ŻP, czy dieta wegańska, czy post Dąbrowskiej. Na pewno zrezygnuj z obfitych kolacji, piwka, jedzenia tłustego i przetworzonego. Najlepiej, żebyś na wadze tracił ok. kilograma tygodniowo.

Trening siłowy

Hantle do ćwiczeń to od tej pory jeden z Twoich najbliższych sprzymierzeńców. Jeśli masz więcej funduszy, miejsca i czasu, zaopatrz się również w gryf prosty, ciężary i kettle. Szczególnie jeśli zależy Ci przede wszystkim na zwiększeniu obwodów, a nie nadwagi. Bez treningu siłowego na ciężarach nie da się osiągnąć tak dobrych efektów. Nie da się tego również zrobić w ciągu tygodnia, ale już po miesiącu regularnych wycisków, zobaczysz różnicę.

Trening kardio

Trening kardio poprawi Twoją wydolność i pozwoli na zrzucenie nadmiernego balastu kilogramów. Sama zabawa hantlami do ćwiczeń Ci tego nie zapewni, musisz się trochę spocić, spalić kalorie. Co konkretnie robić? Możliwości jest sporo. Skakanka, bieganie, rower, pływanie – wszystko, co sprawia, że się pocisz, przyśpiesza Ci tętno i na drugi dzień czujesz przyjemny ból mięśni, jest dobrym rozwiązaniem.

Pamiętaj o regeneracji

Nie ćwicz 7 dni w tygodniu. Nawet jeśli bardzo Ci zależy i potrzebujesz naprawdę szybkich efektów. Regeneracja jest tak samo ważna, tak jak ćwiczenia – liczne badania na ten temat pokazują, że lepsze lub takie same efekty osiągają osoby, które robią sobie przerwy w treningu. Nie musi to być oczywiście cały dzień na kanapie – ale intensywne bieganie możesz zastąpić np. spacerem i zrezygnować z wysiłku siłowego.

Zadbaj o skórę

Mniejszy brzuch i większy biceps to nie wszystko – jeśli masz problem z trądzikiem (np. na plecach czy nogach), warto również przyjrzeć się temu problemowi. Jeśli nigdy nie stosowałeś żadnych kosmetyków – zacznij. Od dłuższego czasu próbujesz uporać się z problemem, ale nic nie pomaga? Wybierz się do dermatologa.

Jeśli chcesz zadbać o figurę do lata, musisz zacząć coś robić – choćby dziś. W zależności od pozostałego do urlopu czasu oraz poziomu Twojego zaniedbania, będziesz musiał włożyć mniej lub więcej wysiłku w odzyskanie formy. Czasem, jeśli na kanapie i z paczką chipsów spędziłeś lata, nie wrócisz do formy w ciągu kilku miesięcy. Zawsze lepiej jest jednak zacząć – każdy kilogram zbliża Cię do upragnionego celu i sprawia, że wyglądasz coraz lepiej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.