Menu

Audyt SEO strony WWW – dlaczego warto go wykonać przed rozpoczęciem pozycjonowania

29 marca 2021 - Technologia
Audyt SEO strony WWW – dlaczego warto go wykonać przed rozpoczęciem pozycjonowania

Dotarcie do szerszego grona odbiorców w dzisiejszym Internecie wydaje się nie być skomplikowane. Jednak za widocznością witryn w sieci stoją pewne mechanizmy, których poznanie może znacząco przyczynić się do poprawy odbioru strony przez wyszukiwarki. Pomocną praktyką, która uwzględnia trendy i obostrzenia panujące w najpopularniejszych serwisach tego typu jest audyt SEO. Oto, dlaczego warto przeprowadzić go jeszcze zanim strona zostanie przeznaczona do pozycjonowania.

Czym jest audyt SEO?

Audytem SEO nazywane jest dokładne sprawdzenie strony internetowej pod kątem wielu różnych czynników, które decydują o tym, czy i jak strona będzie widoczna i pozycjonowana w danej wyszukiwarce po wpisaniu odpowiednich fraz kluczowych. Procedura audytowa umożliwia wyszukanie problematycznych aspektów witryny pod kątem pozycjonowania i naprawie ich w taki sposób, by strona osiągnęła wyższe miejsce w rankingach wyszukiwania w danej wyszukiwarce.

Audyt SEO najczęściej jest przeprowadzany pod kątem najpopularniejszej wyszukiwarki, czyli Google. Dlatego też podczas wykonywania audytu niezbędne jest korzystanie z narzędzi zaprojektowanych konkretnie pod Google, takich, jak Google Analytics czy też Google Search Console. Te narzędzia doskonale „znają” mechanizmy działania wyszukiwarki, do której są dopasowane, dlatego ich zastosowanie najlepiej przełoży się na jakość efektów pracy.

Dlaczego audyt SEO warto przeprowadzić przed pozycjonowaniem?

Pozycjonowanie to proces, którego powodzenie decyduje o tym, jak dobrze dana strona internetowa będzie ulokowana w wynikach wyszukiwania po wpisaniu hasła kluczowego. Jednak zanim przystąpisz do pozycjonowania, najpierw rozważ przeprowadzenie audytu SEO. Jest to niezwykle istotne, ponieważ taki audyt wykonany jeszcze przed wdrożeniem działań pozycjonujących umożliwia takie dostosowanie strony do wyszukiwarki, by już od początkowej fazy jej istnienia wpisywała się we wszystkie obostrzenia i warunki Google’a.

Audyt przeprowadzony na samym początku pozwoli zminimalizować ryzyko ponoszenia późniejszych kosztów w celach pozycjonowania strony. Im lepiej Google „zapamięta” stronę, tym większa pozostanie szansa na to, że efekt utrzyma się przez dłuższy czas. Poza tym witryna będzie na bieżąco z aktualnymi mechanizmami silników Google. Opisywana procedura pomoże także zrozumieć siłę konkurencji obecnej na rynku (oraz w przestrzeni internetowej) w danej chwili, a to zrozumienie usprawni podjęcie niezwłocznej interwencji w zakresie poprawy pozycjonowania na tle konkurentów.

Gdzie najlepiej jest przeprowadzić audyt SEO?

SEO to lwia część procesu docierania do docelowego klienta. Jeżeli nie wiesz, jak samodzielnie przeprowadzić audyt SEO strony WWW, pozostaw to nam. Skontaktuj się z Fabryką Marketingu, a już wkrótce opracujemy najbardziej przystępny plan, przeprowadzimy audyt, a następnie przygotujemy raport i wskazówki, które warto wdrożyć, by Twoja witryna internetowa nie miała sobie równych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.